Skip to content

Retourneren

Bekijk hier de meest gestelde vragen over ruilen & retourneren.

Kan ik mijn artikel omruilen?

We kunnen artikelen online helaas niet omruilen. U kunt het artikel aan ons retourneren met het meegeleverde retourlabel. U kunt zelf een nieuwe order plaatsen met de producten die u wilt bestellen.
Zodra we uw retour hebben goedgekeurd storten we aankoopbedrag terug. Als u koos voor AfterPay brengen we AfterPay op de hoogte. Zij sturen u een nieuwe factuur. Wacht op die nieuwe factuur, maak het resterende bedrag niet zelf naar ons over.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

U kunt uw bestelling altijd retourneren naar ons, vanuit Nederland en België is dit binnen 30 dagen gratis met de meegeleverde PostNL retoursticker. Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending kunnen wij kosten in rekening brengen. De (prijs)kaartjes dienen nog aan de te retourneren kledingstukken bevestigd te zijn en het kledingstuk mag niet gedragen zijn. Let op, wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor verloren retourzendingen.
U kunt het artikel ook retourneren in een van onze winkels. In dat geval storten we het geld terug op dezelfde manier als de door u gekozen betaalmethode. Houd er rekening mee dat dit tot 14 dagen kan duren.

Kan ik mijn bestelling kosteloos retourneren?

U kunt uw bestelling vanuit Nederland en België binnen 30 dagen kosteloos retourneren met de meegeleverde PostNL retoursticker. Retourneert u van buiten Nederland en België? Dan dient u de zending voldoende te frankeren.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

1.       Leg de artikelen netjes opgevouwen in de doos die u van ons ontving.

2.       Vermeld bij voorkeur op de retourbon bij het te retourneren product het getal van de reden van retour.

3.       Stop de retourbon met de te retourneren producten in de doos.

4.       Haal de retoursticker van het meegeleverde retourformulier en plak de sticker duidelijk zichtbaar op de buitenkant van het pakket.

5.       Geef het pakket af bij een PostNL-punt. Retourneren is vanuit Nederland en België gratis, dus frankering is niet nodig.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren vanuit een ander land dan Nederland of België?

Volg de bovenstaande stappen en zorg zelf voor voldoende frankering. Stuur het pakket op naar:

Klantenservice Schulte Herenmode
p/a De Kempenaerstraat 14
2341 GL Oegstgeest
Nederland

Wanneer u het pakket heeft geretourneerd vragen wij u de klantenservice hiervan op de hoogte te stellen via een E-mail. Via deze E-mail ontvangen wij graag het ordernummer en de Track & Trace code van de retourzending. Hierdoor kan de klantenservice uw retourpakket sneller verwerken.

Kan ik meerdere bestellingen in hetzelfde pakket retourneren?

Dat is helaas niet mogelijk. Stuur artikelen artikel terug in het pakket dat u van ons heeft ontvangen. Gebruik (binnen Nederland en België) de retoursticker om ieder pakket retour te sturen.

Hebben jullie mijn retourpakket al ontvangen?

De retourzendingen komen binnen op een andere plek dan waar onze klantenservice zit. Daarom kunnen we dit niet voor u controleren. U heeft van PostNL een verzendbewijs ontvangen. Met de Track en Trace-code op het verzendbewijs kunt u zien of we uw retourzending al hebben ontvangen.

Is mijn retourbetaling al verwerkt?

U heeft van PostNL een verzendbewijs ontvangen. Met de Track en Trace-code op het verzendbewijs kunt u zien of we uw retourzending al hebben ontvangen. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Hoe krijg ik mijn aankoopbedrag terug na retourneren?

Het aankoopbedrag storten we op dezelfde manier terug als de gekozen betaalmethode. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Als u koos voor AfterPay brengen we AfterPay op de hoogte. Zij sturen u een nieuwe factuur. Wacht op die nieuwe factuur, maak het resterende bedrag niet zelf naar ons over.

Ik heb een artikel gekocht met korting, maar de maat of kleur is verkeerd. Kan ik alsnog korting krijgen?

Ja, u kunt uw artikel retourneren en zelf opnieuw de juiste maat of kleur bestellen.

Neem contact op met onze klantenservice zodra u het nieuwe artikel heeft ontvangen en die kleur en maat wel naar wens zijn. Houd het bestelnummer bij de hand, de klantenservice controleert uw order en zal het prijsverschil naar u overmaken.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat moet ik doen?

Het spijt ons dat u een beschadigd artikel heeft ontvangen. Retourneer het artikel zo snel mogelijk zodat we dit voor u kunnen oplossen. Vul op het klachtenformulier een duidelijke beschrijving van de klacht in en stuur het formulier met het artikel retour. Neem contact op met onze klantenservice en houd het bestelnummer bij de hand. Wij zoeken voor u uit hoe we het kunnen oplossen.

Gaat het om slijtage door (vaak) dragen van de kleding? Bij slijtage kunnen we mogelijk niet het hele bedrag terugbetalen.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen: wat moet ik doen?

Wat vervelend dat u een verkeerd artikel heeft ontvangen. Neem contact op met onze klantenservice en houd het bestelnummer bij de hand. Wij zoeken voor u uit wat er aan de hand is.

Wiens verantwoordelijkheid is het als het gaat om een retourzending?

Het ligt binnen uw eigen verantwoordelijkheid om zorg te dragen voor de retourzending; deze verantwoordelijkheid rust niet bij ons als bedrijf. In het ongelukkige geval dat de zending om welke reden dan ook verloren raakt, willen wij benadrukken dat wij geen aansprakelijkheid dragen voor dit verlies. Het blijft daarom noodzakelijk dat u de bijbehorende kosten voldoet, zelfs in dergelijke omstandigheden.

Wat zijn mijn herroepingsrechten?

U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (zie algemene voorwaarden), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor onze rekening indien u gebruikmaakt van de meegeleverde retoursticker. Indien u gebruikmaakt van een andere wijze van retouren dan zijn de kosten voor eigen rekening.
Ons retouradres

Klantenservice Schulte Herenmode
p/a De Kempenaerstraat 14
2341 GL Oegstgeest
Nederland

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

BIJLAGE I: MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

Aan: Schulte Herenmode
Kempenaerstraat 14, 2341 GL Oegstgeest
klantenservice@schulteherenmode.nl

Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*
 

Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]  

[Naam consumenten(en)]

[Adres consument(en)]

[Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Zat uw vraag er niet tussen ? Misschien kunnen wij u nog verder helpen middels de meest gestelde vragen van de onderstaande onderwerpen.